30-årsfesten del 2.

Kl 18.00 öppnades dörrarna. Gästerna kom. Väldig finklädda. Temat var skoluniform och man fick själv välja sin version av hur en sådan ser ut. Allt från klassisk engelsk skoluniform till amerikansk preppycollege fanns representerade.

Efter en välkomstdrink arrangerad av min bror började vi ta för oss av maten. Det som serverades var örtmarinerade kycklingspett, rostbiff, potatissallad med dragon och pastasallad med fetaost. Till det serverades bröd och sallad också. Dryck fanns givetvis också. Vin eller öl.

 Örtmarinerade kycklingspett

Under middagen hölls det en födelsedagssång för mig. Tyvärr brast det lite i samordningen med att hurra fyra gånger. Sånggruppen får ta på sig att öva lite mer ordentligt till nästa gång. Men tanken var god och jag blev glad!

 Njuter av skönsången

Jag hade i och för sig en föraning att det kunde hända och jag hade sagt tidigare att jag aldrig skulle göra det offentligt inför alla. Iallafall inte utan viss förberedelse och mycket vätska. Men där på plats fick jag uppmaningen att visa upp vad jag hade lärt mig från buggkursen. Det var inte så mycket att göra åt. Lite vätska, stretcha upp musklerna och sen köra igång ringrostig som utav helvete. Trots frånvaro av träning de senaste månaderna gick det hyfsat bra - fast måste nog träna lite mer regelbundet framöver, annars riskerar jag glömma bort allt.

 Hur gjorde man nu?


Det var svettigt. Rejält. Efterrätten serverades och mammas specialkladdkaka deluxe serverades med kaffe som tillbehör. Gjorde dock misstaget att säga att även det var fri tillgång till baren, vilket gjorde att några (många) var mer intresserade av den. Trots det gick kladdkakan åt och iallafall för mig, så var jag mätt för resten av kvällen.

Nu skulle det komma som alla väntade på. Iallafall vad folk tjatade på mig när jag skulle öppna presenterna. Det verkade som folk var mer nyfikna på mina presenter än vad jag själv var.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback