Vedstaplande och stenplattorsläpande

Produktiv helg där jag fixat en hel del med huset, samt preparerat med massa ved inför vintern. Vi brukar köpa ved på ett ställe vid Coop Forum. Förra året jag köpte där, så fick jag baxa in säckar med ved och det var runt 25 säckar. Ganska tunga.

Idag kom jag dit igen med ett släp. Mannen som arbetade där körde just då med gaffeltrucken och frågade om han kunde lassa in två kubikmeter på en gång. Javisst, för fan, svarade jag och tänkte att nu sparar jag massa tid.

Själva pålastningen sparade jag tid ja, men det var två jättestora påsar med ved och jag fick stapla upp alla en och en in i förrådet. Där tog det tid och det kändes som veden aldrig tog slut. När det var färdigt, så lastade jag på massa skräp och framför allt stora tunga stenplattor som förre ägaren hade lämnat kvar.

Körde iväg till tippen och man åker ju upp på en ramp och där är det flera olika sorteringscontainrar där man kastar olika typer av avfall. En är för trä, en annan är för metallskrot och så vidare. Mitt mål var att hamna vid sten, tegel och jord-container så jag slapp gå och släpa på massa tunga stenplattor.

Givetvis hamnade jag längst bort, så en halvtimme har jag spenderat på att bära och släpa med sammanbitna svordomar.

Slutligen, en helt annan grej, så blir man då och då påmind om hur mycket man påverkar barnen i sättet att vara och hur man säger saker. När lillgrabben hade tagit en skål från lilljäntan, så sätter hon händerna på höfterna och säger mycket skarpt: Elmer! Vill du att jag ska bli arg på dig!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback