Hej hus!

Jag får slänga in några rader här om en rätt så omvälvande grej för oss.

Vi har köpt ett hus!

Som vi har letat och diskuterat och jämfört och frågat och funderat. Det har sannerligen inte varit lätt och framför allt är det svårt att köpa ett hus tillsammans med någon! Vad smidigt det hade gått om bara jag hade fått bestämma vad för hus vi skulle köpa - då hade det blivit ett hus med kromade trappstänger, en bar i källaren och en riktig fotbollsplan på trädgården. Gärna med en sån där informationstavla med matchtid, mål för hemmalag och bortalag och andra matchers målrapporter.

Iallafall så hade vi plitat ner några kriterier och krav på ett tilltänkt hus. Vi gick på många visningar. Några gånger vände vi direkt viud dörren. Några gånger trodde vi att det var det perfekta huset, men magkänslan sa att det inte var det. Till sist släppte vi alla kriterier och följde enbart magkänslan. Går vi in i ett hus och det kändes rätt i magen - buda, buda, buda!

Till sist kom vi in till ett hus där det kändes rätt i magen och för sambon. Vi kollade med banken som gav tummen upp och det var dags att buda. Det stod mellan oss och en annan  familj. Men vi drog det längsta strået efter mycket diskussioner och ändlösa funderingar.

Nu ställs ju man inför en ny era.

Jag är född, uppväxt och har bott i lägenhet i hela mitt liv. Jag har aldrig behövt bry mig om snöskottning. Går nånting sönder, ringer jag bovärden som fixar det. Jag går ut i ett trapphus. Jag kan se ut över hela Örebro från mitt fönster.

Allt sånt blir ett minne blott. Nu måste jag skotta snö. Jag ska tammefan klippa gräs!

Om två veckor är det dags. Då har jag en trädgård. Utrymmet tillåter inte riktigt en hel fotbollsplan, men nog ska jag kunna fixa ett litet fotbollsmål iallafall!

Kommentarer
Postat av: pepo

Lycka till!

Jag tvärtom; växte upp i huset med stor trädgård, stort hus. Nu vägrar jag bo i huset. hosthost..Men det går säkert utmärkt för er. kramar

2011-01-15 @ 17:26:14
Postat av: Mitta

Grattis!!! :)



Lycka till..när blir det inflyttnings fest då? :)

2011-01-20 @ 20:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback