Ut ur bubblan för ett litet tag

Det är mest fördelar med att vara föräldraledig.

Speciellt de morgnar då regnet piskar mot fönstrena och man tittar ut och ser folk ro över pölarna och kastar livbojar till varandra, så är det en ganska skön känsla att vet att man inte behöver skynda sig ut. Sambon, däremot, stressar och suckar över att tvingas ut. Själv står man i myskläder och med en kopp kaffe.

Men det är en sak jag saknar ordentligt under föräldraledigheten.

Nej, det är inte att gå på toaletten i fred. Även om det vore trevligt att någon gång kunna sitta själv utan att behöva se till att kidsen inte drar ut allt toalettpapper eller river ner handfaten eller att ha båda två på knäna samtidigt som man uträttar sina behov.

Det är den intellektuella stimulansen jag saknar. Att kunna tänka och diskutera saker utanför barn- och föräldrarbubblan. Kidsen i all ära, men diskussionen med dem går mest ut på att guida dem i livets hårda värld som att man måste vänta på sin tur i kön och vad som blir kiss och bajs av mat och vätska. Jag träffar i och för sig andra föräldralediga vuxna under dagarna. Men där diskuterar vi mest om olika förskolor, bra mat för kidsen, sömn och vem av oss som fick gå upp tidigast.

Därför sa jag ja, ja, JA när jag blev tillfrågad om att vara med i en referensgrupp om ett specifikt läromedel. Vi hade möte för ett par dagar sen och det var verkligen upplyftande att diskutera hur man ska göra ett riktigt bra läromedel. Utan att behöva ett par ögon i nacken för att kolla ifall lillgrabben har klättrat upp någonstans eller ifall lilljäntan plockar fram något som inte är så barnanpassat.

Dessutom kunde jag gå på toaletten i fred. Halleluja!

Kommentarer
Postat av: Johansson

Rektorn ville inte sitta i knät då du var på toaletten?

2010-09-17 @ 12:36:05
Postat av: pepo

Kom till babycafe på tordagar och prata med mig. Jag pratar inte om bajs, kiss och mat, sömn, smink utan med dig om vad du vill. :P

2010-09-18 @ 14:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback