Värsta cykelvädret

Det här ju egentligen den värsta tiden på året. Då all snö ska smälta bort och syndafloden kommer med sina jättelika pölar överallt.

 Jag brukar ha som avsikt att cykla till jobbet. Under vintern har det varit si och så med eftersom den har präglats av "Day after tomorrow"-känsla med snöstorm och igenkorkade vägar med gigantiska snövallar. Så för att inte riskera att snöa bort under cykelturen, så har jag tagit bilen för det mesta. Men nu snöar det inte och man kan faktiskt skönja asfalt under isfläckarna - så nu cyklar jag för jämnan.

Men.

Det är väldigt svårt att få till en stabil cykeltur. Senaste veckan har jag sladdat ett flertal gånger med cykeln och häromdagen blev det en liten flygtur över cykelstyret. Snön smälter på dagarna och fryser till is på nätterna, så det blir ju väldigt "buckliga" isfläckar och sådana där spår som gör att man slinter med däcken om man råkar komma upp vid sidan av spåret.

Lite svårt att förklara, men för att sammanfatta det hela; det är jäkligt svårt att cykla, men det är iallafall skönt cykelväder!

Kommentarer
Postat av: Laila

Du använder väl cykelhjälm ? :-)

2010-03-18 @ 09:44:03
Postat av: pepo

du kan gissa varför jag inte får cykla för min make. han förbjöd mig. jag har för stor och ömtålig mage nu (pyret ligger i magen). Jag förstår vad du pratar om.

Postat av: Johansson

Jag har stor mage, men jag cyklar året om. :)

2010-03-18 @ 15:10:55
Postat av: J

Jag har cyklat en del i vinter men aldrig lyckats att ramla.

2010-03-18 @ 15:32:17
Postat av: Tobbe

Laila: Räknas hörlurar? =)



Pepo: Du är gravid? Grattis! Och det är rätt - cykla inte så länge det finns isfläckar, livsfarligt!



Johansson: Att cykla hemifrån till resecentrum för att sen ta bussen till universitetet räknas inte! =)



J: Cykla inne i stan är ju inga problem... ;)

2010-03-22 @ 19:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback