Gör om, Gör Room service!

Under några dagar var jag gräsänkling. Fick sköta resterna av hemmet medan ett par målare gick bärsärk med köket, barnrummet, hallen och badrummet. Så vi kunde alltså endast hålla oss till vardagrummet och sovrummet med all dess bråte.

Tjejen fattade snart att det skulle vara en ohållbar situation med två nyfikna ungar med aptit för allt; dammråttor, knappar, sand - you name it.

Så de flydde till Stockholm för en tillfällig visit hos barnens farmor, medan jag fick, som sagt, hålla ställningarna hemma.

Och det blev jättekonstigt. Man kommer hem, lagar halvhjärtat ihop en maträtt, käkar upp det och sen? Jag visste inte vad jag skulle göra. Är så van med att fixa med kidsen eller röja upp efter deras bravader för att sen fixa massa grejer. Så det slutade med att jag bara satt och glodde på TV - helt meningslöst.

Så man var ju ganska glad när målarna var färdiga och lämnat hemmet. Å andra sidan tycker man ju att det borde vara som på TV, ni vet "Room Service" eller "Äntligen hemma", hantverkarna fixar allt och lämnar det STÄDAT! Men, neeheej då, det var bara att dammsuga upp all damm, våttorka bort alla fläckar och till sist börja baxa tillbaks alla grejer.

Men man blev ju ännu gladare när familjen kom hem. Lite extra pussar på allihopa och hjärtat värkte lite extra av avslutad saknad.

Det var till och med så att man blev glad när man vaknade av att grabben körde sina sedvanliga flykicks i sömnen!

Kommentarer
Postat av: pepo

ja man blir så van att ha barn runt sig. När barn är bort, blir man nästan domnad. Då fungerar inte kroppen som riktigt. Men ibland måste man kunna andas ut och samla krafter. Att se dem igen blir man pigg av.

2010-03-25 @ 10:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback