Förfallet

Det händer mycket med en när man är småbarnsfarsa. Jag är ju rätt så modeintresserad, inte sådär Sofi Fahrman-intresserad, men iallafall köpa snygga kläder som passar mig bra. Det har inte varit så mycket av den varan den senaste tiden.

Mycket har att göra med att budgeten för klädinköp minskat drastiskt till förmån för välling och blöjor.

Sen har det att göra med att jag är rätt så knusslig med att ha rena kläder. Och det är förbannat svårt att kunna hålla den linjen med två glada barn vars omtanke om personlig hygien inte ligger på max. Det är snor, saliv och matrester som fastnar på en och det får ju bli så att man använder de där collegetröjorna som inte kräver så mycket hänsyn till antal tvättar.

Så från att hålla en någorlunda genomtänkt linje med snygga kläder så hankar man sig fram med collegetröjor och nu idag är det faktiskt första gången jag kommer till jobbet med en fleecejacka. Jag har ju den åsikten att fleecejacka ska man ha när man åker skidor eller går på en lång vinterpromenad. Men nu idag så hade jag en fleecejacka på mig.

Jag kunde skylla ifrån mig med att jag inte hade några lektioner idag. Mina elever är på prao, men givetvis fick jag vara vikarie. De sa inget. Förfallet är redan fullbordat, antar jag.

Kommentarer
Postat av: J

Hmmm du som har varit värsta modelejonet ;)

Hur ska det här sluta?

2010-03-23 @ 22:13:14
Postat av: Tobbe

Jag blir väl som du... ;)

2010-03-24 @ 08:08:59
Postat av: pepo

vad jag skrattar. där kände jag igen när albin var små. Och ska nog uppleva det igen snart. spännande.

2010-03-25 @ 10:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback