Katastrofläge

I morse när jag kom till jobbet så mötte jag några grubblande kolleger. Som den omtänksamme arbetskamrat jag är, så frågade jag vad som stod på. Internet fungerar inte, var svaret.

Aj, fan.

Min lektionsplanering för dagen var ju projektarbete och mycket av informationen hittar ju eleverna på nätet. Antingen får jag ändra lektionen för dagen eller så skulle de få jobba med böckerna istället, hann jag tänka under diskussionen med eleverna.

Till sist utbrast en kollega - näe, det är kanske lika bra att om nätet inte fungerar så får eleverna åka hem istället!

Efter några tysta sekunders betänktetid så utbrast vi: Nähää, så kan vi ju inte göra!! Nej, nej, nej....

Kommentarer
Postat av: J

Internet i all ära men har ni inte kvar ert skolbibliotek för att söka efter information?

2010-04-09 @ 16:06:29
Postat av: Tobbe

Eleverna vet inte hur man gör längre.... =)

2010-04-09 @ 22:14:16
Postat av: Sofia

skrattar vem var det som sa det? :p

Postat av: Branting

skrattar Men om nu nätet ligger nere kanske de kan göra som på vår gamla uppsäkande tid, bläddra i bibblan, tänk att de kan faktiskt lära sig nåt nytt på kuppen..

Nätet är kanon om man letar info, google, wiki mm men tänk att allt brakar, ska samhället stå still då?

2010-04-10 @ 11:19:29
URL: http://brantings.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Sofia; Du får gissa - tips; inte en lärare, en som håller till lite överallt.. ;)



Branting; Det är ju så jobbigt att GÅ och leta efter en bok.. =)

2010-04-13 @ 10:39:34
Postat av: mona

?? blir din grabb redan 1 år snart? jisses!

Vad heter han förresten?

Tack annars för gratulationen och ja jag njuter pi mer nu, för jag vet tiden rusar. usch...

Kraam

2010-04-15 @ 13:50:20
URL: http://zharmy.blogg.se/
Postat av: mona

hej!! Tackar!! jag pi njuter nu! Mysig med småbebis! Din son snart 1 år? svårt tro, tycker nyss du fick han! Vad heter han förretsen?? :) Kramar

2010-04-15 @ 13:54:15
URL: http://zharmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback