Ta fram nåt gammalt ur garderoben

Idag svängde familjen förbi vår gode vän B som fyllde år. Det bjöds på kaffe och fika som vi återgäldade med en matchbiljett till Örebro Hockey-AIK och ett kladdigt handavtryck på B:s fina platt-tv signerat av lilljäntan.

När jag och kompisarna skulle köpa biljetten, så tyckte vi att det vore en god idé om någon av oss kunde följa med B så han slapp känna sig utmobbad och ensam där på hockeyläktaren. Jag har ju dels mina sympatier hos AIK och dels också att det vore kul att gå på hockey. Det var väldigt längesen jag gick på hockey.

Då man var tonåring och lite sådär osäker på sin identitet så experimenterade man ju sig fram för att luska ut vem man är.

Så jag gick på hockey.

Några gånger på Globen och Hovet för att se AIK och visst, det var kul, men det var inte jag. Jag är Tobbe. Tobbe är fotboll, så hockeyn fick ställa sig i garderoben och kom fram när det var OS-final eller slutspel.

Men någon gång ska man väl ta ut hockeyn från garderoben och damma av den. Så imorgon ska jag på Örebro Hockey mot AIK!

Kommentarer
Postat av: Johansson

AIK åker ur iår! AIK åker ur iår! AIK åker ur iår!! Hepp Hepp Hepp!!

2009-09-21 @ 16:41:34
Postat av: Tobbe

Blir nog Örebro om de fortsätter spela som idag.....

2009-09-21 @ 21:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback