Smittsammare än svininfluensan

Det har varit lite sjukstuga hemma hos oss den senaste veckan. Först upptäckte vi lite ögonkrafs i ena ögat hos jäntan och efter lite koll fastslog vi att hon hade fått ögonfluss. Och ögonfluss är ju mer smittsam än själva svininfluensan (det vet jag faktist inte, men det lät så på sjukrådgivningen.) så det var i stort sett bara att invänta att man själv skulle få ögonfluss.

Sambon drabbades och jag fick betrakta en svullen öga. Själv gick jag omkring och kände efter hela tiden. Så fort det kliade lite i någon av ögonen, så tänkte jag; "Åh, nej! ÖGONFLUSS!!!!" Men det gick över.

Lilljäntan fick feber och var allmän gnällig. Sambon fick halsont och var allmän gnällig. Sen tappade hon rösten och det var jätteroligt. Hon kraxade som hon hade druckit fulwhisky och rökt cigaretter i hela sitt liv. Så jag försökte så mycket som möjligt att få henne prata lite grann så jag kunde få ett gott skratt. Annars var det bara att försöka se till att allt rullade på. Sambon tog trots sitt allmänna tillstånd ett hästjobb och hann till och med baka bullar och grahamsbröd.

Själv passade jag på igår eftermiddag/kväll se på lite fotboll. Chelsea-Liverpool. Man skakar lite på huvudet och tänker att man har hamnat allt längre efter den abslouta toppen. Man hade hoppats lite mer, men saknaden efter Xabi Alonso är för stor.

Men AIK däremot! Man trodde innan säsongen att man fick nöja sig med en femteplats, men vi har ju för fan ena stortån på guldet nu! En pinne borta mot Elfsborg är ju en pinne mer än vad man trodde och nu är det tre sådär farliga mittenmatcher som man förväntas vinna men det är svårare än vad det egentligen är. Sju poäng där och vi har kammat hem guldet. Då tycker jag att man ska göra som i Spanien om man spelar sin sista match och är klara vinnare. Då ska motståndarlaget, IFK Göteborg, stå ute på planen och applådera motståndarna när de går in.

Det skulle se bra ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback