Maradonatänk i Sverige?

Road trippen gick bra. Trots att det tog nio timmar och en timmes lunch, så kändes det inte så farligt. Det gör mycket om man har en god resekamrat med sig som kan babbla bort nästan hela restiden.

Annars rullar det på. Kylan drar sig genom Örebro och skär sig in i den innersta märgcellen i kroppen. Varje gång man knallar över skolgården, så svär och frustar jag över hur kallt det är. Familjen mår bra. Alla är friska och allt rullar bara på.

Givetvis var jag lite deppad i lördags med Sveriges förlust mot Danmark. Det är nog dags för en reboot med svenska landslaget. Det jag inte förstår att man vill ha Svennis. Svennis och Lars lagerbäck är EXAKT likadana tränartyper. 4-4-2 med riskminiminering. Jag förstår inte riktigt att man vill ha Henke Larsson som tränare. Bra spelare gör inte automatisk till en bra tränare. Se på Diego Armando Maradona.

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha. En utländsk tränare är ju bara att glömma. Vi har bara råd att anställa någon från den svenska tränarmyllan och Mikael Stahre är ju upptagen med AIK. Hasse Backe? Tja. Erik Hamrén? Jo. Det är ju inte sådär superexotiskt, men Backe har ju iallafall internationell erfarenhet som biträdande coach. Jag räknar inte Danmark eller Norge som internationell erfarenhet.

Men, måste ge Lagerbäck credd. INGEN pratar om att Sverige har missat slutspel för första gången på 12 år. ALLA pratar om vem som ska ta över Sverige. Det bor fan en liten Mourinho i Lagerbäck, men så dags så....

Kommentarer
Postat av: oscarh

Cred till Lagerbäck, absolut. Han höjde ribban för vad svenska landslag förväntas åstadkomma till en väldigt hög nivå, högre än laget till sist kunde åstadkomma.



Men att välja en tränare som är bekant med den modell som 98,6 % av alla landslagsaktuella spelare de närmaste fem åren är uppvuxen med (4-4-2 med riskminimering) tycker jag låter som ett bra recept. Sen om det blir Svennis, Sundhage, Norling eller Thern, det är inget jag bekymrar mig över. Vi kommer troligen att missa nästa slutspel också och sen, i händerna på "generation Djuric" med Zlatan som supersub så blir det slutspel med VM-final på ombyggda Maracanaarenan. Kom ihåg var ni läste det först.

2009-10-13 @ 16:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback