Status

Bättre med lilljäntan. Febern är borta och endast en snorig näsa kvarstår. Snoriga näsan som lämnar spår överallt på mina kläder. När sambon kommer hem så tittar hon på min tröja och ler - har det varit snorigt idag?

Det är skönt för både mig och lilljäntan att hon har blivit bättre. Man kan gå ut. Och det allra viktigaste är att hon kan leka själv och sova själv. När hon var sjuk fick man inte gå längre än ett par steg ifrån henne. Inte ens när hon hade somnat på min mage och jag försökte så försiktigt som möjligt lyfta henne till spjälsängen - då vaknade hon till och var alldeles olycklig med bubblande snornäsa och varm, varm kropp. Så det var bara att låta henne sova på min mage och hade jag tur så fanns en bok eller en tidskrift i närheten som man kunde läsa.

Alltså, det var ju mysigt. Det ska inte förnekas, men ens handlingsutrymme blir ju lite begränsad.

Jag har även under den senaste veckan gjort kaffebryggning, matlagning och småplock med en ettåring i ena armen till en ädel konst. Har blivit skitduktig på det.

Nu ska jag hämta tvätt. Som tur är kan lilljäntan sova själv. DET hade varit jobbigt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback