Barnsång a'la gangsta

Det sägs att det är viktigt att stimulera sitt barn. Leka, sjunga och sånt.

Man ska sjunga för barnet oavsett hur bra sångröst man har (det var fan tur det) för att stimulera olika saker. Typ perception, rytmsinne och så vidare. Så man har några enkla bebissånger på lager som man sjunger. Det märks att hon gillar dem. (Sångerna, vad hon tycker om min sångröst vet jag inte. Men det är klart - hon har inte haft så många att jämföra med än.)

Herr Gurka, Tänk om jag hade en liten apa, Har du sett min lilla katt? är de vanligaste sångerna. De körs ofta på repeat och efter ett tag kan det kännas lite tradigt med samma sång igen.

Man sjunger;
Har du sett min lilla katt?
Lilla katt, lilla katt?
Han är vit och han är svart, han är vit och svart.
Mjauu, mjauu, kisskisskiss
Mjauu, mjauu, kisskisskiss

Har du sett min lilla hund?
Lilla hund, lilla hund.
Han har tungan utan mun, tungan utan mun.
Voov, voov, flämtflämtflämt
Voov, voov, flämtflämtflämt

Och så vidare med en gris och en get.

Som sagt, det kan bli lite tradigt ibland, så jag twistar till det och kör en stenhård rap.

Först lite introbeat;

HAR DU SETT MIN LILLA KATT!?
LILLA KATT! LILLA KATT!
HAN ÄR VIT OCH HAN ÄR SVART - VIT OCH SVART! VIT OCH SVART!
MJAAUU! MJAUU! AAAH, KISSKISSKISS!
MJAAUU! MJAUU! AAAH, KISSKISSKISS!

HAR DU SETT MIN LILLA HUND!
LILLA HUND! LILLA HUND!
HAN HAR TUNGAN UTAN MUN -UTAN MUN! UTAN MUN!
VOOV! VOOV! AAAH, FLÄMTFLÄMTFLÄMT!
VOOV! VOOV! AAAH, FLÄMTFLÄMTFLÄMT!!

Och så vidare om en gris och en get. Lilljäntan tittar på mig med stora ögon och fattar nog ingenting. Men jag är nöjd iallafall. Nu blev det lite roligare iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback