Bondgården i hemmet

Sambon har åkt på en släng av influensa, tror vi, och har hållt sig undan från oss.

Jag och lilljäntan har hållt full rulle hela dagen. Inte sovit mycket alls under dagen, vilket gjorde att hon stöp som en klubbad oxe vid sjutiden. Kunde då ägna mig lite åt sambon och hon sa mellan frossningarna att det hördes att jag och lilljäntan har roligt tillsammans.

Jag blev glad och jo det är roligt. Inte så att man jublar och slår klackarna i taket när lilljäntan tar fram pekboken om olika djur för femtioelfte gången och man pekar på kon och vad säger kon? Jo, muuuuuu! Titta där är en häst! Vad säger hästen? Jo, ihhrrr! Titta där, ett får! Vad säger fåret? Jo, bäääää!


Efter ett tag tappar hon intresset och jag försöker försiktigt stuva undan pekboken, så man slipper iallafall den boken för ett tag - men nehej då - på nåt sätt hittar hon den iallafall.Tar upp boken, tittar på mig och ljudar - om man ska tolka det ljudet väldigt okritiskt - ett bääää.

Då är det bara att köra igen. Man pekar på kon och vad säger kon? Jo, muuuuuuu.......!

Kommentarer
Postat av: mona

HAHA.. precis som lilljäntan min! Bäää är det bästa hon vet.. hon har en bok med typ 6-8 djur och hon tecknar alla djur (fast inte perfekt utan på hennes sätt) men just FÅR så tecknar hon inte utan hon AAAÄÄÄÄÄÄÄAAAAAAAAAAAAÄÄÄÄÄÄÄ. hon t.om. längtar till den sista sidan där fåret finns... alltid skynda bläddra till får då aaaaaaaaaaa direkt haha.. Så sött!

2009-01-23 @ 06:36:55
Postat av: Tobbe

Hehe. Det är roligt när man tänker på det, kanske inte lika roligt att göra det IGEN. =)

2009-01-23 @ 22:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback