AF rockar fett!

Under tiden jag är pappaledig är det tänkt att sambon ska stå för försörjningen.

Eftersom det är snart dags för tillökning, så kör hon på frilans och blir uppringd när hon behövs. Det är iallafall två-tre gånger i veckan. Men resten av tiden så är hon så kallad arbetslös och får stämpla. Nu ska vi få lite payback för de skyhöga a-kasseavgifterna tänkte vi.

Jag och lilljäntan gjorde sambon sällskap när hon gick till arbetsförmedlingen förra veckan för att skriva in sig som arbetslös och därmed bli berättigad till a-kassa. Det var första gången för henne och själv har jag nog inte ens satt min fot där. Så det var lite nytt och spännande.

Och vilken service det var!

Fyra handläggare fullkomligen kastade sig över oss och jag fick värja mig med lilljäntan upphållen som beskydd. Jag lyckades få ut att jag inte behövde hjälp. Då erbjöd de kaffe och stol. Jag trodde nästan att de skulle erbjuda ryggmassage också. Sambon fick hjälp på en gång och blev erbjuden massa spännande aktiviteter som "lär dig skriva cv" och "har du hittat rätt yrke?" Till sist blev hon klar och jag suckade lite deppat för att allt var över.

Nu tjatar jag på sambon att hon ska gå på någon kurs, så vi kan komma dit igen. Men av någon konstig anledning är hon inte lika entusiastisk över förslaget.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback