Sparka den som......

Mitt uppe i all föräldraledighet och allt häftigt som händer, så är det lätt att glömma om vad som komma skall. En till ska komma i början av juni och det verkar som det kommer att bli fullt upp. Sen en månad tillbaka har barnet i magen börjar sparka och som den sparkar!

Påkvällarna när jag och sambon kopplar av i soffan så brukar hon säga till mig att nu sparkas det. Jag lägger min hand på hennes mage. Det tar några sekunder innan jag tittar på henne med uppspärrade ögon. Men vad gör den?? Sparkar hela tiden som den simmar crawlsim. När lilljäntan låg i sambons mage så sparkades hon ja, men inte lika vilt och ofta som det här barnet.

Och man kan ju se att lilljäntan är, förhållandesvis till andra barn i hennes ålder, ganska lugn av sig. Det här kan ju då betyda att det kommer bli lite vildare framöver.

Man kanske borde helförsäkra hemmet innan det är för sent?

Kommentarer
Postat av: Madzia



:D



en fråga från en som inte alls är insatt i detta med föräldralivet. Nu när den andr* ska komma snart, ni får nya föräldraledighetsdagar då?

Innebär alltså att du blir pappaledig igen ganska snart eller ja hinner kanske jobba en termin eller?? :)

Postat av: Smultron

fått reda på kön eller blir det överraskningen?

2009-02-19 @ 12:21:55
URL: http://finntrollochsmultron.wordpress.com
Postat av: Tobbe

När nästa barn ramlar det in nya föräldralediga dagar och blir det som vi har planerat, så arbetar jag en termin för att bli pappaledig igen nästa vår. =)



Vi vet kön. =)

2009-02-19 @ 21:23:54
URL: http://tobbert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback