Vuxenprat

Imorgon blir det en heldag ute på vildmarken.

Vi har ju förvarnat eleverna att det har ju regnat oavbrutet i tre dagar, vilket gör att det kommer bli ganska blött ute i skogen. Så gummistövlar rekommenderas. Tror du att någon har gummistövlar? Självklart inte.

Jag kan i och för sig förstå dem. Jag hade inte heller sånt när jag var 14-15 år och att köpa såna då, stod inte så högt upp på listan, om man säger så. Förmodligen skulle jag inte heller ha gummistövlar, om det inte var för den blöta sommaren '98 och hela kollogården, som jag jobbade på, var indränkt i lera. Då fick jag kapitulera och köpte ett par.

Hade jag inte följt med till Norge på skolresan i våras, så skulle jag inte heller ha regnkläder. Men nu har jag det och jag kan säga sådär jobbigt vuxet att det är minsann bra att ha gummistövlar när man klafsar ute på blötmarken och klaga inte då när era skor är dyngsura!

För det kommer de att bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback