Nya tider

Studiedag igår och vi pratade om lönebildning och hur vi såg på den. Ska allt vara offentligt? Vilka resultat vill vi ska mätas? Går det att sätta rättvisa löner? En bra initiativ av ledningen som visar att det är inte så lätt som man tror.

Man utgår ju alltid från sig själv och man vill alltid ha bra cash. Hur ska de veta vad jag gör på lektionerna? De telefonsamtal man får av föräldrar eller elever på kvällarna och så vidare? Delvis handlar det om mitt ansvar att delge dem den informationen och då vänds diskussionen till en annan riktning - handlar det enbart om att marknadsföra sig själv? Att promota så att skolledningen anser att jag är oumbärlig?

Det här är ju ingen riktig van med - facket har ju alltid skött det och då har man ju gnisslat tänder för att man tyckte lönesättningen var helt uppfuckad.

Så det är sannerligen nya tider nu. Nu ska jag fixa lite presenter till skolledningen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback