Nya tider...

Drog av ett par lektioner i morse, allt från att prata om skolmassakern i Finland till vad för frågor som är bra att ställa inför ett praobesök. Det som är kul med jobbet - man får diskutera om vitt skilda saker hela tiden och det gillar jag!

Fick lite extra lunchtid och passade på att komma ut lite i det fina vädret. Man får ta vara på den tid som kommer innan regnrusket tar sitt blöta järngrepp om oss. Slank in på Sturecaféet som hade ett stort urval av sköna husmansrätter. Fastande för Bacon med ägg och stekt potatis. Blev riktigt mätt och pustar nu ut lite efter kaloribomben.

Senare idag ska vi, familjen, iväg på babysim. Första gången på ett par veckor. Förrförra gången råkade nån unge poopa i bassängen så det blev badförbud för barn, men helt ok för vuxna att bada. Jag och sambon avstod från bad också.

Sen förra veckan blev det en hel del sjukdomsfall i vår familj så vi passade - men nu jävlar ska vi plaska och sjunga massa konstiga barnramsor!

Angående fotbollsmatchen igår. Det var nog första gången på mycket länge som jag var välidgt oladdad inför matchen. Man har blivit så besviken så många gånger innan, både med resultat och inramningen med skandaler och bråk. 1-1 kanske inte var rättvis för Djurgårdens del, men varje mål räknas och med tanke på att Djurgårdens mål var en bjudning från Walid Atta (även om jag tycker att Markus Jonsson har kommit billigt undan - vad var det för schysst bakåtpass i höfthöjd?) och AIK gjorde iallafall mål av egen kraft.

Nu var man glad över att matchen kunde fortgå utan spelavbrott och läktarskandaler - även om det rådde rena kaoset utanför arenan med bråk och polisingripande efter matchen. Perspektivet och toleransgränsen har ändrats och det tycker jag är riktigt skrämmande....... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback