Fortsatt sjukstuga och gratis golftips

Man blir inte på blogghumör när hela hemmet är förfallen i sjukdomar. Eller nästan hela, jag och lilljäntan har dragits med förkylningar och sambon får stå i skottlinjen för alla snyftningar, snörvel och retliga hostattacker samt gå upp på nätterna och trösta när det inte går att sova. Sen måste ju sambon ta hand om dottern också, så det har inte varit så lätt för henne.

Igår hade skolan friluftsdag och på oliksa stationer skulle man testa olika sporter som man kanske inte brukar göra, bågskytte, dykning, golf och klättring. Jag blev stationerad på golfen och jag tänkte först att det kanske inte var fulltajmat med förkylning och vara ute hela dagen, men med superunderställ, två tröjor och vindjacka, så gick det ganska bra!

När golfinstruktören (mycket trevlig!) instruerade eleverna hur man skulle svinga, så passade jag på att ta in lite tips och knep för att påbörja min vacklande karriär som golfspelare. Jag fick till och med ett par individuella tips av honom om hur jag skulle stå och luta kroppen under svingen.

En kollega som spelar golf lutade åt mig och sa; Förra veckan var jag här på lektion och fick exakt samma tips som du fick nu. Det kostade mig 300 kronor, så passa på nu!

Som jag passade på. Har lite träningsvärk i ryggen och axlarna. Får ta en runda snart innan höstregnet förstör allt.

Nu är det två dagar kvar av den här veckan och det är bara kämpa in i kaklet. Hoppas man blir frisk på kuppen också....

Kommentarer
Postat av: mitta

Krya på er!! Själv hostar jag o snuvar fortfaraande efter 1,5 veckas förkylning..när ska den ge sig!!

2008-09-18 @ 23:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback