Fartfylld helg del 3

Söndagen åkte vi hem, för att ta en avstickare till sambons mor med familj först. Vi åt, umgicks, tittade på hästar och sen körde vi den sista biten hem.

Vi har ju försökt att införa kvällsrutiner för lilljäntan, så hon ska förstå att det snart är läggdags. Men när vi reser runt och inte kan hålla rutinerna så bra, så blir det lätt lite konstigt. Speciellt med maten och efter att ha kommit hem, så var hon superhungrig och slukade en hel flaska välling. Vi uppfattade att hon ville ha mer, så vi gjorde lite mer och jag tog henne för att liksom vagga in henne till sömns.

Hon hostade till, jag tog upp henne och sen kom det kaskadkräks utan dess like. Ni kanske har sett programmet Jackass när de dricker massa mjölk för att sen spy ut allt. Det här var tio gånger värre. Det var kräks överallt. På henne, på mig, på soffan, på mattan och det var bara att slita bort alla kläder och soffklädsel och slänga allt i blöt. Bada henne, duscha mig och boka tvättid.

Bra avrundning för en helg.

Ny vecka och nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback