Den enes glädje, den andres sorg

Det går sakta, sakta uppåt för min hälsostatus. Nu är det bara hostan som biter sig fast och man får väl vänja sig vid att få hostattacker så att halsen och lungorna håller på att hoppa sig ut i några dagar till. Jag vet inte hur mycket te jag har druckit på sistone. Nästan i kaffeklass.

Fick veta häromdagen att en ansökan som jag gjorde med en kollega om en kategoriträff blev beviljad. De som bestämde tyckte tydligen att det var en väldig fin ansökan. Man gottar sig lite med det. Men, men - undervisningen för eleverna är kärnan för vårt arbete - så nu ska jag planera om hur skillnaderna för män och kvinnor i arbetslivet är. Dessutom ska det vara öppet hus imorgon för föräldrarna till högstadieeleverna. Nu tror jag inte att det blir en anstormning av föräldrar som trampar på varandra och trycker in sig i klassrummen.

Man blir väl glad ifall en kommer. Kanske inte lika glatt för eleven, men man kan inte få allt...

Kommentarer
Postat av: mitta

man skulle snart kunna donera sina lungor..håller med dig! ´usch

2008-09-18 @ 23:12:25
Postat av: Mitta

man skulle snart kunna donera sina lungor..håller med dig! ´usch

2008-09-18 @ 23:12:55
Postat av: Tobbe

Krya på dig också! Men, man håller sakta och säkert bli bättre - skönt!

2008-09-19 @ 09:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback