Barnvakta sitt eget barn?

Sambon ska tillsammans med sin kompis gå ut ikväll och ha kul.

Det har jag uppmuntrat henne att göra i ett par månader, men det är nåt med det där bandet mellan mor och barn som uppenbarligen gör det svårt att släppa varandra bara för några timmar. Det har hänt att min sambo har ringt mig när jag själv gått på en långpromenad med dottern och krävt att vi ska gå hemåt för nu har det gått hela en timme utan oss, eller henne bara.

Men nu känner hon sig reda för en utekväll och jag ska mest bara hålla ställningarna hemma.

Det lustiga är att när jag säger det till folk, så är det påfallande många som säger att; jaha, så du ska vara barnvakt!

Alltså, kan man vara barnvakt åt sin egen dotter? Ska min sambo ge mig ett par hundralappar till mig när hon kommer hem som tack för besväret. Det kanske jag borde kräva?

Nä, för min del tycker jag att det låter konstigt att man säger att ens pappa ska vara barnvakt åt sitt eget barn. Hon är mitt barn och jag tar hand om henne. Som en föräldrer. Det ser jag inte som någon uppoffring, utan som ett privilegium!


Kommentarer
Postat av: Smultron

Ja jag tycker bara att det är jvla konstigt när folk säjer så. verkar som flest ser på att det ska bara mammor som ska ha barn, inte pappor liksom. Varför ska man ju skaffa ett barn med nån annars för? Inte bara mammans skull heller. Mamman måste oxå kunna göra saker för sig själv medan pappan finns ändå, eller tvärtom..eller familjen ihop..

Postat av: Elinleticia

Bra inlägg och jag håller med till 100%!

2008-09-09 @ 13:11:18
URL: http://smuleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback