Ah, ljuva 90-tal....

En arbetskollega ojade sig lite i personalrummet och som omtänksamma människor som bryr sig om kollegiet frågade vi vad som stod på.

Hon skulle på fest där man ska ha 90-talstema och hon hade ingen aning om hur man skulle se ut. Först satt vi där och funderade så det knakade. Man är ju indoktrinerade med 70-talsfester och kanske även 80-tal, men 90-tal? Men under de livliga diskussionerna med massa flashbacks så kom de fram;

- Mittbena! Eller pottfrisyren rättare sagt. Då man också gärna skulle ha kant på håret därbak.

- Sen var det där luggen som sprayades stenhårt för att få den rätta Tintin-looken.

- Oversizade kläder. Jag har alltså kvar jackor från den tiden som är alldeles för stora på mig nu. Och då väger jag ändå 15-20 kilo mer idag.

- Polotröjan under en stickad tröja. Vad var grejen med det?

- Sen berodde det lite på vilken musikgenre man hade som grund. Man hade ju grungen ett tag med flanellskjortor och lager på lager-kläder. Lite senare tog britpopen över med parkas och beppehatt.

Ah, den ljuva tiden...

Sen kom jag på att man brukade ju garva rått åt de bilder man ser när föräldrarna var unga och trenddängsliga med de rätta frisyrerna och kläderna.

Så om några år är det min dotters tur att garva rått åt mig när hon ser en bild där jag jag går med en pottfrisyr i mittbena och har en alldeles för stor jacka...... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback