Skynda på processen

Trafikinformation från NTF i morse. Hon pratade om allmänna grejer om trafiksäkerhet och alkohol. Och så gick hon in om cykling. Frågade alla i rummet om det fanns några som cyklade. Örebro är ju en riktig cykelstad, så de flesta räckte upp handen. Sen frågade hon vilka som använde hjälm. Skamset räckte jag inte upp handen, medan jag såg att alla elever och de flesta lärare räckte upp handen.

Så var hon givetvis tvungen att fråga vilka som inte använde hjälm. Det var bara att räcka upp handen och vara alldeles ensam om det. Klart att man syntes och klart att man fick en lektion om att vad som kan hända utan hjälm.

Grejen är ju att jag har ju sagt att jag ska köpa hjälm. Lovat min familj om det. Men det är en lång process - det är inte bara att sätta på sig en hjälm. Det är ungefär lika omvälvande som det var när jag flyttade från storstaden Stockholm till, som jag tyckte då, byhålan Örebro. Det tar tid. Men snart ska det ske. Iallafall så lovade jag trafikinformatören det till nästa gång, då hon återkommer i november....

Kommentarer
Postat av: J

Hur blir det med frisyren då? Du som e så noga.

2008-10-08 @ 17:53:16
Postat av: Tobbe

Tja, mössa eller hjälm - känns som spelar roll....

2008-10-08 @ 21:30:52
Postat av: Branting

Ok, Vilken storlek ska du ha? Kom in o prova nu när vi rear en massa hjälmar ;)

Postat av: Tobbe

Storlekar? Trodde det var "One size fits all".. =) Nä, men har ni några snygga hjälmar då? =)

2008-10-09 @ 08:58:58
Postat av: Branting

Självklart finns det olika stoirlekar precis som det finns olika storlekar på kepsar. och på fråga 2 svararjag: Nej - alla är lika fula =)

2008-10-09 @ 18:07:21
URL: http://brantings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback