Sent ska vi fixa kortet

Farsan, på den tiden, tjatade och tjatade på oss barn om att skaffa körkort. Vi tyckte inte att det var så superaktuellt att lägga ut pengar på en dyr körkortsutbildning när man bodde i Stockholm. Dels fanns ju kommunikationer, dels fanns det taxi och dels ställde ju farsan upp på att köra oss när det krisade.

När jag flyttade till Örebro, så förstod jag efter några år att det kanske skulle vara bra med körkort. Så en intensivutbildning en varm sommar och några lektioner på hösten, så hade jag fixat kortet på senhösten 2006.

Idag tog den andra i syskonskaran kortet och jag vill gratulera min syster lite extra som fixade det. Farsan ler nog nånstans, men tro inte att han är nöjd förräns du skaffar en bil. Bara så du vet det!

Så nu är det bara brorsan kvar att svära över växellådan och försöka komma ihåg att titta på backspeglarna hela tiden....

Kommentarer
Postat av: syster

Jag trodde man skulle få en bil av vägverket när man klarade d, men icke då;)



Tack bror=)

2008-10-14 @ 22:31:51
Postat av: Tobbe

Inte sååå kul att ha en bil med dubbelkommando, va?? =)

2008-10-16 @ 09:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback