Mitt liv, en musikal?

Ny vecka, nya tag.

Varit en bra helg. Gjorde en snabbvisit i Stockholm för att fira M och O som fyllde år. Förortsfest och på ett område där jag hade massa minnen från min första period som lärarkandidat. Hade praktik på skolor runt om i det området och började tänka på hur längesen det var.

Det var längesen. Så då släpper vi den tanken.

Det blev sent och runt klockan tre på natten var det dags att kasta in handduken. Men jag har någon slags inbyggd väckarklocka att jag inte ska sova mer än sex timmar, så jag vaknade halv nio medan hela lägenheten sov vidare. Passade på att unna mig den kära aktiviteten att bara ligga och dra. Hade inte så mycket spelutrymme - en enkel madrass, men det var skönt ändå.

Tåg hem vid lunch, sen födelsedagsfika hos P och på kvällen kommer jag knappt ihåg vad vi gjorde. Tog det säkert bara lugnt.

Söndagen var en speciell dag, då var det första gången jag och sambon vågade på oss att göra något utan vår dotter. Hon hade barnvakt och vi gick på bio. Sambon fick bestämma och det blev "Mamma Mia". En riktig Feelgood-film, men jag har svårt för filmer där människor sjunger i tid och otid. Det känns inte verkligt att folk utbrister i sång, så fort det händer någonting. Som jag skulle kasta mig bak i stolen och sjunga när det trasslar lite med planering eller bedömning.

Det gick bra för lilljäntan att vara utan oss några timmar. Skönt, då vet man att det funkar.

Nu är det en ny vecka och nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback