Köttmarknaden på Ica

En lugn helg med städning och bara vara-mentalitet här hemma.

I morse när vi skulle upp, så upptäckte vi att det inte fanns så mycket frukostalternativ i kylen. Jag klädde på mig de första bästa kläderna jag hittade - urtvättad t-shirt med med det revolutionära trycket "Chopper Freedom rider", gråa mysbyxor och en brun cardigan som tappat formen totalt. Men, hey, jag skulle bara köpa juice och ost.

Väl nere i affären förstod jag att jag var inte ensam med den klädlösningen. I affären strosade det flera människor med urtvättade tröjor och mysbyxor. Utom en person. En tjej i 20-års åldern med en kort skotskrutig kjol, såna där svarta stövlar som ALLA tjejer har, festlinne och sminkad för utekväll.

Aah, bortamatch tänkte jag. Men när jag skulle gå hemåt, så såg jag henne gå med en hund. Ja, man kanske skulle kunna hitta sitt livs kärlek på Ica en söndagsmorgon. Fast där fanns bara sunkiga klädda killar med gråa mysbyxor och bruna söndertvättade cardigans den här gången.

Bättre lycka nästa gång!
 


Kommentarer
Postat av: Sofia

haha! då måste du absolut läsa tomas krönika i dövas tidning, längst bak i tidningen! han tar upp exakt samma sak o skriver att om man vill träffa naturligt vackra tjejer som visar hur de egentligen ser ut utan all smink på vardagar & fester så ska man bege sig till mataffären för det är där man kan se många osminkade men vackra tjejer i myskläder på söndagarna :)

Postat av: Madzia



jah...en söndagsmorgon kanske inte direkt det bästa alternativet?! ;)

Dessutom kan man ju alltid fundera vidare, kan ju ha varit bortamatch men vovven behöver ju oxå lite "ut&rörelse" stund :)



O du, jag tillhör inte gruppen "ALLA" tjejer så :D :P

2008-11-16 @ 20:38:03
Postat av: Tobbe

Sofia: Alltså, jag vet inte... Känns det verkligen okej att bli antastad av en oduschad kille med gråa mjukisbyxor och urtvättad kofta på Ica en söndagsmorgon???? =)



Madzia: Jag tänkte faktiskt på det spåret att hon gick ut med hans hund, men det vore väl att ta i. Det är ju som det ultimata dumpningstricket. "Jag är inte intresserad av dig - gå ut med min hund!" =D

2008-11-16 @ 22:28:36
Postat av: pepo

Eller har varit på bortamatch. Kom hem och såg en kissnödig hund därhemma. :S Bara att gå ut med hunden med gammal festluktande kläder?

2008-11-17 @ 06:46:07
Postat av: syster

Ja, eller så var d väl bara hennes ut och gå med hunden kläder?

2008-11-17 @ 18:28:32
Postat av: Tobbe

Pepo: Men taskigt att lämna hunden ensam hela natten?



Syster: Kanske det, då skulle det vara väldigt spännande att se hur hon klär sig för en utekväll!



Sammantaget; visst är det kul att diskutera sånt?? =)

2008-11-17 @ 20:29:52
Postat av: syster

svart kjol kanske?

2008-11-19 @ 10:21:23
Postat av: Madzia



:D faktiskt var jag mer inne på Pepos spår :P

Dessutom, hon kanske inte gick ut så där jättetidigt utan hunden hann få pissa av sig inför natten eller ngt :P



Men intressant att du tänkte på det viset, ngt som brukar hända? Typ dumpningsmetod eller ngt sånt?! hmmm...

2008-11-19 @ 23:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback