Tandgnisslan

Man hade hört att det skulle vara jobbigt när ungar får sina första tänder. Mycket gråt och sånt. Ingenting av den varan var det för oss. Tvärtom, hon sov hela nätterna och jag började tro att det där med tandgnisslan bara var en myt.

Men inatt....

Ojojoj...

Det började med att hon vaknade vid tre och verkligen gallskrek. Ofta räcker det med att vagga spjälsängen lite för att hon ska somna om, men inte den här gången. Så det var bara att ta henne upp och gå lite med henne. Då tystnade hon, förutom lite snörvlingar och massa salivproduktion som hamnade överallt på min överkropp.

Efter några tysta minuter försökte jag lägga henne, men då vaknade hon till och gallskrek igen. Bara att ta upp henne igen och gå omkring med henne. Och så höll vi på. Till slut däckade hon totalt och jag hakade på.

Men ett par timmar senare var det dags igen. Som en perfekt tajming hade min mor kommit på helgbesök, så hon ställde gladeligen upp för att passa henne. Då tog man tillfället i akt att sova i lugn och ro.

Fast jag drömde om att lilljäntan hade fått fler tänder, så att så jävla bra sov man inte.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback