Starkt jobbat, farsan.....

Här hade man laddat hela dagen. Lite näring hos P i form av två chokladbollar, promenad ute med lilljäntan, packat ner handduken och en plastpåse för att lägga allt blött i den så att inte ryggsäcken blir blöt.

Det var dags för fortsättningskursen i babysim. Nu skulle agnarna skiljas från vetet, nu skulle framtida os-stjärnor i simmning vaskas fram, det var idag det var dags.

Vi åkte dit, inte så i god tid, men väl framme med många minuters marginal plockade jag upp min handduk och plastpåse. Tja, det var allt. Smart nog, så hade jag glömt packa ner mina badbyxor. Som den målinriktade kille jag är, så försökte jag klura fram olika lösningar - så jag gick först till receptionen för att fråga om man kunde hyra ett par badbyxor. Nej var svaret, men du kanske hittar ett par som ligger i den kvarglömda lådan.

Hell no! var mitt svar och mina känslor för begagnade kläder ryste genom ryggraden.

Som ett  desperat sista långskott sprang jag in i den närmaste mataffären för att om möjligt kunna hitta ett par badbyxor. Det närmaste jag hittade var väl ett par tanttrosor och det skulle nog inte godkännas av de ansvariga för badhallen.

Moloket fick jag bekänna för min sambo om vad som hänt och det var bara för oss att ge återbud och åka hem som en agn skiljd från vetet och minskad sannolikhet för os-flärd om 16-20 år......

Kommentarer
Postat av: Sofia

haha du var tydligen så desperat så att du chansade med mataffären!! :) vilken syn, en tobbe i full fart bland tanttrosor på jakt efter ett par badbyxor som inte finns där! ;)

Postat av: Tobbe

Ja, vad gör man inte för att lösa problemet? =)

2008-11-07 @ 16:36:28
Postat av: Branting

Varför badade du inte i kallingarna? Du har väl boxershorts som alla andra så vad är det för skillnad...

2008-11-08 @ 10:16:52
URL: http://brantings.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Haha!



Nä, så långt tänker jag aldrig gå som att bada med kallingar på....



2008-11-09 @ 10:24:56
Postat av: Anonym

Säg som det är. Du hade vita kallingar på dig =)

2008-11-11 @ 16:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback