Not into my privata bubbla

Förra veckan diskuterade min klass och jag om samla in pengar till en framtida skolresa. Nuförtiden får man ju inte casha in av eleverna, utan det ska betalas helt utan deras surt förvärvade fickpengar.

Tufft läge, men vad ska man göra?

Det finns ju olika grejer man kan sälja - julvykort, strumpor, jultidningar, salami, yadayadayada för att behålla överskottet till just skolresor. Man har ju egen erfarenhet av det när man spelade fotboll i sina unga år och sålde massa sportstrumpor för att finansiera ett träningsläger. Det var skitenkelt - jag gav en kassa strumpor till morsan som sålde slut på dem på sitt jobb. Jobbar man på ett dagis och målgruppen är småbarnsföräldrar, så går det förmodligen åt strumpor.

Men vad skulle vi sälja nu då för att få in lite deg för skolresan?

En elev hade genom sitt fotbollslag sålt strumpor och underkläder från "New body" och det hade gått ganska bra. Jag har också personlig erfarenhet av dem efter att brorsan som tränar ett innebandylag tvingade mig att köpa ett paket. Så vi beslutade att ge det ett försök och skickade en intresseanmälan till företaget och jag fick vara kontaktperson. Enklast så.

Bara ett par timmar senare ringer de till mig och berättar lite hur de gör. De skickar ett varuprov som för att visa upp lite vad de har och vad man kan sälja. Först så frågade de mig; använder du långa eller korta strumpor? 

Tja, det beror ju på årstiden, svarade jag. Men långa just nu.

Sen frågade de mig - vad använder du för kalsongmodell och vilken storlek har du?


Nu vet jag inte hur ni och era privata bubblor är, men i min privata bubbla så ingår det kalsongmodell och storlek. Så jag tvekade instinktivt först, men berättade sen hur det låg till.

Så nu har de skickat ett varuprov och jag vet inte riktigt. Ska jag visa de för eleverna? Ja, så här ser grejerna ut. Vad säger ni? Ska vi prångla underkläder??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kanske inte behöver ha dem på dig när du visar dem för eleverna?

2008-11-19 @ 13:32:06
Postat av: Tobbe

Nä, det kanske man inte behöver..... =)

2008-11-19 @ 15:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback