Mässan

I lördags var vi ju på öl- och whiskymässa. En ganska liten och gemytlig mässa där man hann testa de flesta stationerna. Givetvis inte alla ölsorter, för då hade man inte suttit här och skrivit.

Men det är som det är. Man provsmakar de fyra-fem första ölen, sen har man bedövat smaklökarna, speciellt efter ett par whiskyprövningar, och det var sen mest att hålla sig på banan.

Fick man någon ny favorit? Nja, Örebro bitter var en som överraskade mig, Ett märke som hette Kwack nånting, ja konstigt namn, var helt okej och då fick jag veta att den var 12-procentig. Normalt avskyr jag all öl som har mer än 5,8 procent, men den smakade ändå okej.

Innan stängningdags avvek vi från platsen,kollade stan lite, käkade på BKoch till sist taxi hem.

Klockan halv sex på morgonen ville lilljäntan ha välling.

Inte så att man dansade sig till köket, kan jag säga....

Kommentarer
Postat av: Bror

Kwak innehåller "bara" 8% tydligen. Aja förjäkla god är den iaf. Hoppas senapen smakar förresten.

2008-11-26 @ 04:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback