Lillfinger och en klubbad oxe

Man sitter på det där fackkrismöte och den trogne lokala ombudsmannen ser på oss med bedjande ögon om inte någon kan ställa upp och representera i olika bokstavskombinationsmöten.

Som en SO-lärare man är, så frågar man vad dessa kombinationer betyder och vad det innebär att delta på dem. Och vips så trodde alla att jag var intresserad att vara representant. Ger man lillfingret, så. Fick värja mig med att barrikadera mig med att välta bordet, kasta mig ut från rummet och låsa in mig på toaletten. Inte riktigt så, men det kändes nästan så.

Till sist fick jag ta mitt tyngsta värjningsargument. Jag ska ju vara pappaledig nu till vårterminen så det ligger ju helt fel tidsmässigt. Det gick de med på, men tisslade och tasslade om att jag kanske skulle kunna ta itu med det efter sommaren?

Lillfingret. Lillfingret!! Att man inte lär sig..

Sen gick vi i samlad trupp till Drängen där jag tog en löjromtoast till förrätt och en hjälmargös till varmrätt. Efter det var jag trött som en klubbad oxe, man blir det efter att ha värjt mot rekryteringsförsök i en timme, och cyklade hem där jag halvsomnade på soffan medan sambon kollade på Grey's anatomy.

Jag behöver helg....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback