Ladda med kaffe inför sovstunden

Det är ju ingen hemlighet att sömnbrist är en permanent del av tillvaron när man är småbarnsförälder. Tipset man får är att man ska passa på att sova lite när barnet tar sina naps under dagen.

Där har vi ett problem.

Lilljäntan vaknar sisådär sex-sju på morgonen och det är bara att gå upp och göra dagen. Vanligtvis har man gått upp en gång under natten för att ge henne mat och, ifall det går illa, så måste man vagga henne en stund innan hon somnar igen. Det är ganska självklart då att jag måste hälla i mig kaffe på morgonen för att jag inte ska somna till när hon leker omkring och jag ligger bredvid för att se att inget otäckt händer. Två-tre koppar behövs det.

Efter ett par timmar brukar lilljäntan förstå; "vänta nu, jag gick ju upp sex i morse!" och blir jättetrött och lite smågnällig. Då får man rycka in, ge lite frukost och sen somnar hon för en timme. Själv står man nu, fullproppad med kaffe, och kan absolut inte sova själv.

Drick inte kaffe på morgonen då pucko, kanske ni tänker - men hur ska man då hålla sig vaken på morgonkvisten?

Jag får fortsätta luska ut det här medan hon sover. Kanske ska man brygga lite mer kaffe?


Kommentarer
Postat av: Tine

Haha, Tobbe upp i dagen! :p



/ Kram Tine

Postat av: Sofia

tack o lov att jag inte dricker kaffe och aldrig ska börja med det! ;)

2008-11-04 @ 11:37:59
URL: http://sosia.blogg.se/
Postat av: Johansson

Dags att döpa om bloggen till Pappabloggen?...;)

2008-11-04 @ 15:46:15
Postat av: Tobbe

T: Ja, kanske det.... =)



S: Du vet inte vad du går miste om... Ja, förutom sömnbristen då, men det är ju så gott!!! =)



J: Ja, det är mycket sånt nu....

2008-11-05 @ 14:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback