Full rulle

Det har hänt en del den senaste veckan. Eleverna har haft höstlov, men icke vi lärare. Istället har jag och en till ordnat en kategoriträff för so-lärare från olika delar av landet. Kul och bra diskussioner. En kväll gick vi till restaurangen A Mano. Toskansk inriktning och förbannat gott!

Efter dessa två dagar tänkte jag att nu ska det bli skönt med lite ledigt. Då åker sambon på maginfluensa och har blivit sjukskriven. Då blir det det så att jag tar över föräldraledigheten och ska ta hand om lilljäntan fram till nästa måndag.

En liten del av mig tänker på eleverna och det arbete som vi missar, men familjen kommer först. Alltid.

Det är bra också, med tanke på att man kan se det här som försäsongsträning för mig inför våren. En veckas pappaledighet och jag kan sen utvärdera mig själv hur det har gått. Vad var bra? Vad kan bli bättre? Hur mycket kaffe bör jag klara mig på? Och så vidare.

Idag åkte jag till minneslunden med lilljäntan och tog även med sambon så hon skulle få lite luft i sig och tände ett ljus. För de som inte längre är med oss. Men i våra minnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback