Bring it on!

Flera år i rad har jag varit inblandad i julavslutningar eller luciatåg. För det mesta har det varit självvalt och ibland har det varit så att mina elever har deltagit själva och då har man fått vara med för att stötta.

I år skulle inte det vara så och jag tyckte att det var jätteskönt. Nu kan man fokusera på skolarbetet för fullt istället och inte hålla på med luciaträning, sångträning, organisatoriskt arbete, hitta tider och så.

Men i år skulle man självklart ändra på klassfördelningen med ansvarsområden och givetvis fick min klass uppgiften att delta på luciatåget.

Jaja, bara att ta tag i det. Men den här gången skulle jag inte vara så mycket inblandad. Gå på möten för att uppdatera sig om datum, tider och sånt - det var okej, men inget mer. Jag skulle minsann sitta tyst på mötena.

Det är svårt. Jättesvårt.

Så jag var ju tvungen att öppna min käft och påpeka massa saker och komma med förslag. Men jag tog iallafall inte på mig någon större uppgift. Bra det.

Hoppas man klarar sig fram till luciadagen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback