Variabler man ska ta hänsyn till vid köp av...

Om några dagar far jag till Norge. Jag har skaffat det mesta som behövs. Det är bara en sak som behövs. Det är regnkläder. Eller med dagens multifunktionella variant - kombinerad regn- och vindjacka. Kan ju vara bra att ha när man står där uppe på fjälltoppen och det blåser lite snålt.

Men vad ska man satsa på?

Budgetvarianten eller sprängabudgetvarianten?


Gore-tex eller "bara" vattenavisande?


Snygg att ha på sig i vanliga fall eller endast möjligt att se den på mig på en fjälltopp?


Svart eller mörkblått?


Ni ser, det är hur många variabler som helst man ska ta hänsyn till...

Kommentarer
Postat av: Madzia

haha... Dagens utbud har nästan enbart Gore tex men klart, beror nog lite på i vilken affär du ska inhandla dessa regnkläder. ;)

Me perosnligen: köp sånt som kan användas t vardag, kan faktiskt vara skönt o ha ngt de regniga cykeldagaran i Örebro?! :P
Dvs gore tex(brukar i princip ingå), vindtät och vattenavisande...hmm mörkblått e mer fint..svart lite för eh svart :P
Det finns sånt i lite billigare form än "sprängabudgetvarianten" :P

Good Luck!

P.s. Örebro har väl bra natur/friluftsaffär, right?!

2008-05-28 @ 11:19:38
Postat av: Branting

Om en enkel lagersmurf som jag får välja så kosta på dig nåt som du kan använda året runt, antingen en juste skaljacka eller en regnjacka som du kan ha utanpå kläderna när du ex cyklar till jobbet. Har ett förslag: The NorthFace M Resolve Jacket + Pant = paketpris 1499:- på Stadium ;) 20% off bara för dig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback