Annalkande händelser och djupa konversationer

Det börjar dra ihop sig. Nu är det bara 1,5 vecka kvar innan jag ska iväg till Norge med avgångsklassen och då måste jag också känna att jag lämnar de övriga grupperna med gott samvete. Alla arbeten ska vara inlämnade och redovisade. Så nu är det mycket piska och lite morot.

På hemmafronten utvecklas jäntan steg för steg. Nu har vi djupa konversationer med varandra om AIK:s defensiv, betydelsen av att Henke Larsson är tillbaka och problemen med Burmas militärjunta. Det kan vara lite svårt att tyda hennes kommentarer, men jag är fullt övertygad om att hon fattar allt och kommer med kloka synpunkter.

På söndag är det Mors dag. Min sambo har kommit med dolda budskap med att det närmar sig. Jag fattar ingenting och säger att "jag slår väl en signal till morsan som vanligt". Hon menar då att hon borde få en present. Eftersom jag inte fick någon present på Fars dag när hon var gravid, så tycker jag minsann att jag inte har några förpliktelser! Längre än så har vi inte kommit och det lär hålla på tills det är måndag....

Kommentarer
Postat av: J

Jag tycker att Cissi har helt rätt. Hedda var ju inte född i november. Det är det som räknas.

2008-05-20 @ 18:32:31
Postat av: Anonym

Håller med J.
Det heter Mors dag respektive fars dag.
Inte blivande pappors dag.

2008-05-20 @ 21:22:34
Postat av: Tobbe

Ok, då säger ju ni själva att man ska fira sin mor. Som sagt, jag ringer till min mamma på söndag, så har jag gjort min plikt.... =)

2008-05-20 @ 22:19:51
Postat av: Jacob

Tobbe: du missförstår. Som far är det även ens plikt att följfölja sina barns skyldigheter.
Hedda kan inte fira sin mor än och då faller det tillbaka på dig. Tyvärr, men det är spelets regler.

(se dock till att Cissi minns detta då det blir fars dag nästa gång)

2008-05-21 @ 09:48:25
Postat av: Johansson

Jag är på Tobbes sida. Cissi är väl inte Tobbes mamma?

2008-05-21 @ 12:11:33
Postat av: Cissi

Jag tycker att jag är värd en present, tre dygn med värkar, sprickor lite här och där, rester av en gravidmage i form av en kängrupung, operationer mm mm har nog gjort och fått allt.. är man inte ens värd ett kort då?

2008-05-22 @ 11:22:42
Postat av: Anonym

Klart man är!

2008-05-22 @ 23:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback