Ta tillbaka träningen

Det har gått två månader av nästan obefintlig träning. I början av februari åkte ju jag på influensan och strax därefter var det dags för tillökning i familjen. De följande veckorna var det fullt fokus på sambon och dottern, så träningen ersattes med sitta vid sängen och bistå med det jag kunde bistå med.

Efter att fått åka hem och försökt stabilisera tillvaron hemma, så passade jag på att väga mig. Jag är den typen att ifall jag inte tränar och äter ordentligt så sjunker jag som en sten i vikt. Orättvist kan några tycka, men så jävla kul är det inte att se ut som en smal insekt.

Så den senaste veckan har det varit back to basics med träningen. Röra på mig så mycket som möjligt, förutom när det är fotboll på TV, och träna några pass i veckan med minimal slöseri med tid. Det vill säga; in i träningen stenhårt och sen raka vägen hem för att mysa med Hedda.


Fast det är som det alltid är med att träna efter ett uppehåll. Jobbigt som fan och man undrar vad man håller på med. Men mitt mål består. Daddy boot camp. Om 9,5 månad ska jag vara pappaledig och då måste man ju vara i form för att orka fika hela dagarna och sjunga babysånger....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback