Inte bara för mig

Det verkar som att det inte är bara jag som står inför förändringens vindar. Även för några av mina vänner får försöka förändra sitt tankesätt med att jag har blivit farsa.

Jag kan inte längre vara spontan. Jag kan inte säga ok till att ses för ett par timmar för att kolla på fotboll hos en kompis när jag har ett litet barn hemma. Speciellt inte om jag jobbat hela dagen och sen fortsätter vara borta på kvällen också.

Med det säger jag inte att det alltid kommer vara så. Men det krävs lite längre planering för sånt. Jag och sambon kommer absolut göra saker för egen skull, men det måste vara en gemensam överenskommelse som båda är nöjda med.

Därför var det ok att sambon åkte iväg ett par timmar på kvällen igår för att fika med sin vän medan jag fick torka upp spyor på kläder och filtar plus byta en rejäl bajsblöja under fasanfulla former. För att hon och jag hade kommit överens om det flera dagar innan. Och givetvis spelade det också roll att hon hade dragit det tunga lasset under dagen.

Det är så det är - logistik, logistik, logistik och ännu mer logistik.

Inte bara för mig, utan för de som umgås med mig också. Tyvärr, men så är det numera...


Kommentarer
Postat av: pepo

all skit glömmer man omedelbart när man får vara så nära till barnet - eller hur? Om en månad kommer hon att le brett och smörjigt mot dig. då smälter du som smöret i solen! ;)

2008-03-11 @ 17:14:44
Postat av: Branting

Det är inget att be om ursäkt för T, självklarheter som vi vänner måste lära oss förstå =)
Ikväll håller vi på Pool!!!

Postat av: Caroline

Ja så är det att bli farsa. Men det är väl å andra sidan inget du har något emot, att åka hem och umgås med din dotter efter en hel dag på jobbet.

2008-03-12 @ 08:42:48
Postat av: Mona

:) Mysigt ändå! Precis som pepo sa - när du väl få se henne leeeee stort när hon ser dig så smälter du direkt :) Njut av småbarnstiden, min blir 4 mån nästa v och herregud.. tiden har verkligen försvunnit! Haha. Nu börjar hon skratta liksom.. ännu mysigare.. :D Fast snart får vi koppla barnen i koppel, för de kommer att krypa iväg snabbt som fanken att man ej hänger med haha. kraama

2008-03-12 @ 08:45:57
URL: http://zharmy.blogg.se
Postat av: Tine

Just enjoy it! Kram

2008-03-12 @ 12:00:09
URL: http://cerine.bilddagboken.se
Postat av: Nova

Vilken go pappa du verkar vara!

2008-03-16 @ 10:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback