Hardcore jeans?

Trogna läsare vet att jag brukar köpa otvättade jeans för att få en skön individuell slitning. Man ska inte tvätta jeansen i minst sex månader för att få den rätta slitningen. Ska man vara riktig hardcore så ska man inte tvätta på minst ett år.

Det finns forum där man diskuterar dagligen hur det går med jeansen och tips om bästa skötseln av dem. Jättenördigt, men bra för en amatör som mig att gå in där då och då för att söka efter svar på frågor man har. Hade två jeansprojekt för 1,5 år sen och de gick bra. Slitningen blev ok och jag fick blodad smak för ett ytterligare projekt.

Så jag köpte ett par i höstas och hade som mål att tvätta dem som tidigast hösten 08.

Det är överhuvudtaget svårt att hålla ett klädesplagg från tvättmaskinen i ett helt år, men med vädring vädring och vädring, samt gnugga försiktigt bort de värsta fläckarna.

I jeansforumen som jag pratade om - där diskuterar man hur man ska göra ifall man har spillt öl eller vin på byxorna. Om man har råkat få massa blodfläckar på sina byxor så brukar folk, faktiskt, hylla och säga att det är riktigt hardcore med att ha otvättade byxor med blodfläckar på.

Undrar om man tycker det är lika hardcore med jeans med mjölkersättningsfläckar på?

Kommentarer
Postat av: Anna

:-D Jo det vore ju coolt om det är hardcore med mjölkersättningsfläckar.

2008-03-06 @ 20:28:00
Postat av: Johansson

fan va tufft!!½½§§

2008-03-06 @ 22:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback