Midsommar

Midsommarhelgen har varit trevlig. Vi firade hos svärmor och hennes mans stuga ute på vischan. De hade anordnat en underhållande dag med tipspromenad med sjukt svåra frågor, elva-kamp ( tror jag, tappade räkningen) och en härlig midsommarlunch.

Hedda fick, dagen till ära, en midsommarkrans. Vad jag gör på bilden vet jag inte, nån form av Blue Steel-look, antagligen..



Vi höll på i flera timmar och till slut blev det lite för mycket för stackars Hedda...




Nåväl, dagen efter åkte vi till Parken Zoo för att titta på djur. Vädrets makter var på sin luriga sida, så vi fick vara på vår vakt för att hinna undkomma ösregn och ställa oss under tak. Det gick bra, vi hade full koll. Som vanligt var djuren inte på sina bästa presentabla sida, även om vi fick en close-up på en sumatratiger och flamingosarna kunde iallafall posera lite i bakgrunden. Annars var det rätt torrt.




Innan vi åkte hem, vågade jag och sambon på oss en karuselltur och som vanligt ångrade vi oss när vi väl satte oss ner. Fast då är det ju försent. Vet inte varför det alltid blir så här. Förmodligen handlar det om de sista krampaktiga tagen om sina ungdomars "wild-and-crazy"-dagar...

Lätt illamående blev man efteråt. Att man aldrig lär sig....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback