Multinationell ätardag

Igår kom svärmor över och vi tre åkte in till stan för att flanera omkring på Hindersmässan. En marknad där alla kringflackande hantverkare med importerade strumpor och köksredskap i trä ska kränga loss under några hektiska dagar. Mitt i smällkalla januari. Har aldrig fattat grejen, men har gjort det som tradition att köpa ett par piratkopierade lovikkvantar, så även i år.

Åt dessutom belgiska våfflor och det har varit årets smaksensation hittills. Det slog mackan som jag åt på Subway dagen innan och då beklagade jag mig över att Subway bara finns på Västhaga och inte inne i stan, för då hade jag varit stamkund där. Älskar färska mackor, men just nu är belgisk våffla the shit.

På kvällen fortsatte vi tre på den multinationella vägen gällande mat och gjorde sushi. Som vanligt krämade jag på alldeles för mycket wasabi och det hände mer än en gång att jag kastade huvudet bakåt, knep ihop ögonen och hade omedelbar brännande smärta i näsan. Men det var gott!

Ska snart hänga med P för att se hans lag torska mot United.

Bäst för dem att de gör det.

Har ju tippat så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback