Jag kunde ha varit i Thailand nu......

I lördags så skulle jag ha suttit på en flygplan och vara i luften i över 12 timmar. Sen skulle jag, efter tranferresor och sånt, checka in på en bungalow och sitta på en altan med en kall Mojito. Idag hade jag förmodligen just nu sovit lite siesta efter att ha solat och badat. Eller så hade jag nog kopplat av med en kall drink i skuggan. 

I maj i fjol så bokade jag och sambon en resa till Thailand. Vi skulle ha åkt den 5 januari. Som vi längtade! Ett härligt avbrott mot vintermörkret och slasket. Månaden efter fick ju jag och sambon veta att tillökning skulle ske. Vi började kalkylera lite hur allt låg till och kom fram till att månadsskiftet februari-mars så skulle det ske. Thailand! Tänkte jag och började genast kolla hur det ligger till med resor för gravida.

Enligt beräkningarna och flygbolagets restriktioner så skulle det vara ok för sambon att flyga dit, men efter semestern så skulle det vara för sent att flyga hem. Vi skulle alltså fastna i Thailand, och även om det verkar vara ett jättrevligt land som styrs med fast militärisk hand, så fick vi ge upp vår drömresa.

Så istället sitter jag här och planerar en lektion om vad som innehåller i en vanlig dagstidning. I morse regnade det. Det är slask ute. Jag drack mellanmjölk i morse.

Men det har väl sin charm det också.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback