Back on track!

Det har inte varit några kreativa inlägg den sista tiden. Dels för att det inte har hänt så mycket under tiden jag var ledig och mestadels för att jag inte hadenågon större lust att blotta mina tankar, utan koncentrerade hellre på att vara ledig och dricka kaffe. Skönt det.

Men nu är man tillbaks på jobbet. Och genast händer det massa saker som ger grund till goda inlägg. Som till exempel att det började direkt på morgonen när jag steg upp, svärandes och muttrandes över den arla uppstigningen, och upptäcker att jag har en sticka i fingret. Hur den har kommit dit, har jag inte den blekaste aning om. Istället begrundar jag över hur jag ska lösa den här situationen.

Man vill gärna inte väcka sambon klockan sju på morgonen för att be henne dra ut en sticka, så istället försökte jag dra ut den själv. Nu vet jag inte hur ni fungerar på morgonen, men iallafall jag har lite svårt med mitt autofokus på morgonen och med allt plötsligt ljus i badrummet, så tog det ett tag innan jag hittade rätt med avstånd, fokus och pincett.

Sen kommer man till jobbet och rektorn hälsade alla att efter segslitna förhandlingar med facket så ska det fortfarande vara gratis kaffe på jobbet. Hade jag vetat att det ens fanns en sådan diskussion under tiden jag var borta, så skulle jag hota med avhopp och vara allmän humörsänkande hela tiden. Vara lite Lasse Kongo hela tiden...

Men som tur var, så är det fortfarande fritt fram att dricka hur mycket kaffe man vill.

Jag säger tur. Annars hade man ju aldrig klarat en dag ens.....


Kommentarer
Postat av: oscarh

antar att ditt koffeindebriefade humör var ett av fackets tyngsta argument. arbetsmiljölagstiftningen i Sverige är sträng!

har de kvar frukostmackorna till kollegiatet?

2008-01-07 @ 21:56:15
Postat av: Tobbe

Ja, de är kvar... Tror jag.. Får se om en timme... :)

2008-01-08 @ 09:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback