Arg med kärlek

Nuförtiden ser alla helger likadana ut. Iallafall på morgnarna. Jag vaknar av att sambon väcker mig och säger att det är dags att gå upp nu. Runt klockan tio. Och det är inte för att hon tycker att jag sover länge, utan för att hon tycker att det är dags att fortsätta med inredningen av lägenheten.

Ja, vi känner fortfarande inte full tillfredsställelse över lägenheten, framför allt barnkammaren, så idag har vi köpt lite växter och skruvar för att sätta upp ett par hyllor. Igår sydde sambon gardiner och kuddöverdrag så att de matchar varandra.

Jag tycker att det var strongt av mig att fixa allt detta, eftersom jag satt med grabbarna uppe till halv tre för att flytta på plastgubbar. Inte illa, men Risk går ju ut på att strategiskt flytta gubbar för att vinna uppdrag eller erövra  världsherravälde. Det är kul, men tar infernalisk lång tid och efter att ha spelat drygt fyra timmar och status quo var läget, så fick P vinna så han blev glad. Speciellt med tanke på hur dåligt det har gått för honom i pokern.

Min sambo tyckte att vi grabbar var så arga mot varandra när vi spelade. Klart att man känner en viss irritation när hela ens existens är hotad, men det är nog så generellt att ett gäng grabbar som känner varandra väl gnabbas ordentligt när man ska komma överens om regler och hur man beter sig mot varandra.

Vi är arga, men med kärlek, kan man säga....

Kommentarer
Postat av: Branting

Då skulle hon ha varit med på innebandyn idag, oj oj oj Där kan man snacka om "arg kärlek" ;)

Postat av: Nova

Ja, grabbar kör mer med raka puckar. Det är nog det som gör att jag älskar er så mkt.:) Majoriteten av oss kvinnor går och gnäller och beklagar oss över saker och ting men få gör något åt det. Det är vi som gör något åt det som upplevs som för raka. Men jag vägrar att samla på mig frustration om jag kan göra något åt saken liksom.

2008-01-27 @ 15:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback