Omtumlande tid

Det är en alldeles omtumlande tid man har nu. En ny kärlek har jag fått - min dotter Hedda som får mig att tappa andan varje gång jag ser henne.

Hon får mig att göra saker som jag tyckte vara helt otänkbart för inte allt för länge sen. Gå upp klockan tre på natten för att mata henne. Gå upp två timmar senare för att göra samma sak. Byta blöjor med inte allt för trevligt innehåll i. Ta emot kräks. 

Men det är inga problem alls. Inte alls. För hon har blivit min ögonsten.

Jag måste också nämna ett par ord till min klaraste stjärna på himlen - min sambo som kämpade i tre dygn. Tre dygn. Jag har fått, om möjligt, ännu mer respekt för kvinnor. Hade vi män fått göra samma sak, så hade nog jordens befolkning varit på max några hundra tusen människor.

Än har vi inte fått få vara hemma allihopa. Damerna ska bli lite friskare och starkare först. Men snart så är vi en familj här.

En familj, tammefan.....

Kommentarer
Postat av: Tomas

Grattis! Välkommen i den exklusiva skaran av Stolta Föräldrar.

Postat av: Mitta

Grattis...blev helt rörd det du skrev! Ni kommer bli världens bästa föräldrar till Hedda..hon kommer vara jätte stolt över er! ta hand om er..kram

2008-02-28 @ 10:33:08
Postat av: J

Hur vaknar du då av hennes skrik då?

2008-02-28 @ 15:09:46
Postat av: Madzia

Grattis än gång!
Roligt för er och hoppas det går bra med nattvaknanden + jobbet sen ;)
antar blir ännu fler kaffekoppar per dag?! hehe..

Hedda ska hon heta?

(nu drar jag iväg på nästa skidtripp, bara flänger runt hela tiden hehe..)
kramis

2008-02-28 @ 22:25:27
Postat av: pepo

härligt..allt är upp och ner nu ja men...härligt ändå eller hur? Grattis än en gång till. Nu kan vi prata om barn va! ;) Fast vi bor 55 mil från varandra. Inte vid rastbordet som tidigare. Vad synd. Men....

2008-02-29 @ 09:08:49
Postat av: jenny

Grattis till dig! Jag vet hur underbart det är, men nackdelen är att tiden fullkomligt rusar iväg.

Lycka till!

2008-02-29 @ 09:21:57
URL: http://jennyk.blogg.se
Postat av: Tine

MEGAGRATTIS te er söta Hedda! Ja det där med kärleken till barn och tappa andan - känner så väl igen det! GRATTIS och hoppas ni alla är hemma snart igen!
Kram Tine

2008-03-01 @ 10:20:02
URL: http://minds.blogg.se
Postat av: Elinleticia

Vilket helt underbart namn. Hoppas man snart kan få se bild på miraklet!

2008-03-01 @ 13:59:42
URL: http://smuleliten.blogg.se
Postat av: Tobbe

Tack alla! Har nu förstått hur stort det är - eller, det vet jag nog fortfarande inte... =)

2008-03-01 @ 23:50:34
Postat av: Nova

GRATTIS! kram

2008-03-16 @ 10:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback