Mirakel ikväll?

Det har gått två veckor utan träning. Det är ju inte bra, men vad ska man göra när man har influensa. Bara vila sig genom skiten och invänta full status igen.

Igår tog jag mig an ett spinningpass. Ja, det var jobbigt, men det gick iallafall ok. Vi får se om jag återupptar min träningsrutin på sisådär tre-fyra pass i veckan.

Ikväll blir det spännande. Liverpool mot Inter. Liverpool har ju verkligen sugit den sista tiden och man är inte alltför optimistisk för ikväll. Benitez har inte lyckats med sin rotationstaktik, men det är inte allt. Trots alla värvningar han har gjort, så saknas det spelartyper i Pool som krävs för att nå det yttersta skiktet. En kreativ playmaker i mitten. En ytterback av världsklass. Då pratar jag typ Daniel Alves. Och en bollmottagare av världsklass på topp som kan ta emot en boll och fördela den vidare. Typ som motståndarlaget har ikväll.

Tre spelartyper. Alla kostar givetvis pengar och Benitez får inte dem.

Nåväl, ikväll och matchen om två veckor är hans sista chans att upprätthålla något visst anseende som topptränare och tyvärr är det inte mycket som talar för hans sak....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback