Dagdröm så att du ser bestämd ut

För ett par veckor sen bad jag en grupp elever sätta igång med sina arbeten. Jag gick omkring för att bistå med hjälp där det behövdes eller bara stötta och uppmuntra. Allt rullade på och jag stod lite centralt i rummet.

Plötsligt säger en elev till mig - Sluta se så bestämd ut!


Jaha, tänkte jag och scannade av lite hur jag såg ut. Armarna i kors och funderade lite. Ok, jag kanske såg lite bestämd ut och det är ju egentligen bra. Om man nu ska se ut som en råbarkad lärare med hård attityd. De behöver ju inte veta att jag egentligen tänkte på hur man skulle finta i en-mot-en-situation i basket.

Fråga inte varför jag tänkte på det.

Själv har jag ingen aning, men jag såg iallafall bestämd ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback