Nu är det över

Den senaste veckan har det ringt luciasånger hela tiden i mitt huvud. Min klass skulle vara med och anordna lucia tillsammans med några andra klasser. Det blev som det brukade bli.

Kaos, kaos, mera kaos.

Man har funderat fram och tillbaka om hur allt skulle bli. Man har varit med förr och det brukade bli rörigt, men ändå lösa sig.

Men den här gången var jag faktiskt riktigt orolig. Så hela den här veckan har det varit intensivträning, uppföljning, diskussioner, krismöten och hela baletten.

Genrepet igår satt bra med vissa frågetecken och då tändes det ett hopp att det kanske ändå skulle fixa sig.

Så i morse var man ju nästan ett vrak. Hade sovit dåligt hela veckan, inte bara på grund av det - betygssättning, lilljäntan och julplanerande bidrog med sitt också.

Så till jobbet på morgonen, alla elever fanns på plats, ombytta och nervösa och då sätter vi igång.

Och det blev bra. Jättebra!

Nu fan ska jag sova som ett spädbarn utan behov av välling i natt! 

Kommentarer
Postat av: Johansson

Man funderar ju på hur begåvade dina elever är, när det på "min" förskola inte var några problem med varken luciagenrep, eller själva stora föreställningen...;).

2008-12-12 @ 16:40:56
Postat av: Tobbe

Hehe..... Försök själv att teckna alla sångerna... ;)

2008-12-12 @ 22:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback